Wednesday, January 12, 2011

Prenumeration

I går fick jag ett oväntat mail från Svenska Dagbladet: Välkommen till SvD! Nu är din prenumeration registrerad. Du får din första SvD den 2011-01-13.

Eftersom vi har en tillsvidareprenumeration på Svenska Dagbladet sedan vi flyttade hem till Sverige blev jag minst sagt förvånad. Visst har sista tidens turbulens gjort mig mer förvirrad än vanligt, men att jag skulle ha beställt en prenumeration på en tidning som vi redan har, utan att komma ihåg det, verkar lite väl osannolikt.

När jag kontaktar kundtjänst visar det sig att prenumerationsnumret avser en helt annan person med en adress inte i närheten av vår. När hon kontrollerar mailadressen är det mycket riktigt min mailadress som är registrerad på denna för mig helt okända person.

Misstaget får inte några större konsekvenser än att personen i fråga inte har fått en mailbekräftelse på sin nya prenumeration. Men jag kan inte låta bli att undra hur i all världen min mailadress har hamnat där?

No comments:

Post a Comment