Wednesday, January 19, 2011

Olästa mail

I högra hörnet på min mailikon står det 1149 med rött. Det betyder att jag har 1 149 olästa mail i min mailbox. Detta är i och för sig inte sant, eftersom jag har läst de flesta av mailen på min telefon. Ganska många kan jag i och för sig erkänna att jag aldrig har öppnat.

När vi flyttade från USA avslutade jag de flesta nyhetsbrev från butiker såsom Urban Outfitters, Hanna Andersson, Office Depot. Egentligen läste jag aldrig dessa mail ens när vi bodde i USA, men jag trodde ändå att jag på något sätt skulle ha nytta av dem. Däremot avslutade jag inte nyhetsbreven från Moma och Barnes & Noble. Jag trodde att jag skulle kunna hålla kvar New York City-känslan genom att läsa deras mail regelbundet. Problemet är att jag aldrig öppnar dem.

Nu har jag suckat i flera dagar över att min dator har blivit långsam och trög. Plötsligt slog det mig att det kanske beror på de där 3599 mailen som ligger i min inbox, många till ingen nytta alls. Dagens projekt är därför att minska min inbox till hälften. Det känns som ett ambitiöst men ändå rimligt mål.

No comments:

Post a Comment